OZS Sekcija

AVTOSERVISERJEV

Električna vozila – izziv in priložnost

vzdrževanje in popravilo električnega vozila - kaj je drugače?

Električni avtomobili vključujejo baterijska električna vozila (BEV) in priključne hibride (PHEV)  

Delež električnih in hibridnih vozil v Evropi in Sloveniji hitro narašča. Leta 2023 je bilo v EU registriranih že skoraj 23 % električnih avtomobilov, v Sloveniji pa hibridi že predstavljajo četrtino vseh novih registracij. To pomeni, da se bodo morali avtoserviserji pravočasno prilagoditi – z novim znanjem, certifikati in ustrezno opremo.

V vseh 27 državah članicah EU se število novo registriranih električnih vozil povečuje. V letu 2023 so, po podatkih Evropske okoljske agencije (EEA), električna vozila predstavljala skoraj 23 % vseh novo registriranih osebnih avtomobilov, od tega so BEV dosegla 15 %, PHEV pa 8 % vseh novih registracij. Skupno je bilo v EU leta 2023 registriranih 2,4 milijona novih električnih avtomobilov. Registracije novih baterijskih električnih avtomobilov (BEV) so se glede na leto 2022 povečale za 37 %, medtem ko se število na novo registriranih priključnih hibridov (PHEV) že tudi počasi zmanjšuje.  

 

novoregistrirani električni    električna in hibridna vozila SLO

 

Za avtoserviserje ni nepomembno:

  • da v Avstriji, Nemčiji in Franciji število na novo registriranih električnih vozil že presega 25% vseh na novo registriranih,
  • na Nizozemskem in Belgiji presega celo 40%,
  • v Sloveniji pa so se skupne registracije novih osebnih vozil od 2020 do 2024 povečale za približno 8 %. Pri nas po priljubljenosti bolj rastejo hibridi, saj so leta 2024 predstavljali kar 26% vseh prvih registracij novih osebnih vozil, BEV pa le 6%.

Pomembno se je zavedati, da se po vsej Evropi uvaja vse več ukrepov za podporo električni mobilnosti in zmanjšanju emisij v tem sektorju.

Zanimivo:

  • ena litij-ionska celica ima nazivno napetost ~3,6–3,7 V
  • za doseganje potrebne napetosti (300–800 V pri EV) se celice povezujejo zaporedno in vzporedno v module in pakete.

Primeri v praksi:

  • Model S: ~7.104 celic 
  • Model 3/Y: ~4.416 celic.
  • ID.3 / ID.4 v 77 kWh bateriji: ~288 celic
  • Kona v 64 kWh bateriji: ~294 celic

 

V fotogaleriji so utrinki s seminarja v Novi Gorici.

akumulatorska celica vžig
cilindrična
prizmatična
vzroki za požar baterije