Na preventivni pregled ali posodobitve je bilo odpoklicanih 248 modelov 38 različnih proizvajalcev avtomobilov - skupaj je bilo v letu 2020 kar 353 odpoklicev vozil v avtoservisne delavnice - torej v povprečju vsak dan nov odpoklic. Zakaj dostop do odpoklicev ni javen, če je tako pogost? Mogoče zato, ker se ve, da je popravilo odpoklica mogoče tudi na neodvisnih servisih!
Odpoklici vozil so v zadnjih letih postali del vsakdanjih postopkov, ki jih na podlagi prijave napak lastnikov ali pa lastnih ugotovitev sprožijo kar proizvajalci vozil sami. Gre za neljub, toda resen pristop proizvajalca vozil do kupca, da se odpravi morebitne napake. Podatki o odpoklicih temeljijo na analizi tedenskih pregledov obveščanja javnosti prek vseevropskega sistema RAPEX, s pomočjo katerega Evropska komisija zbira podatke o nevarnih izdelkih, tudi vozilih, na trgu EU.Sistem beleži samo napake, ki utegnejo biti nevarne za varnost, zdravje in okolje. Sistem se osvežuje tedensko.
 
Število odpoklicev je bilo v 2020 primerljivo z letom 2019. Največ vpoklicev beležijo Mercedes-Benz (57), Peugeot (28), Ford in Volkswagen (24). Zastopanost blagovnih znamk z največ vpoklici je enaka kot pred letom dni, le vrstni red se je nekoliko spremenil. Zanimivo je tudi, da se je število odpoklicev povečalo pri skoraj vseh proizvajalcih v "top deset«. Zanimivo je tudi dejstvo, da je v letu 2020 bilo veliko odpoklicev v servisne delavnice povezanih z vozili na alternativne pogone.
 
V primerjavi s preteklimi leti se je močno povečalo število odpoklicev zaradi napak na zavorah (83 v letu 2020 proti 49 v 2019). Nevarnost požara (114/116) prednjači pri vpoklicih vozil z alternativni pogoni, tako hibridov kot električnih vozil. Pogost razlog za odpoklic so bile težave z vzmetenjem (67/65) in krmiljenjem (31/35), oboje pa je v približno enakih števičnih okvirih kot v preteklih letih. Zato pa je bilo lani manj odpoklicev zaradi napak na zračnih blazinah (95/144) in motorju (94/134).
 
Ob tem velja opomniti na določilo Zakona o motornih vozilih, da je obisk pooblaščene delavnice v primeru poklica obvezen!, drugače vozila ne bo mogoče registrirati. "V primeru odpoklica ... mora lastnik vozila na zahtevo proizvajalca v predpisanem roku omogočiti izvedbo popravljalnih ukrepov na vozilu. Vozilo, na katerem niso bili izvedeni popravljalni ukrepi v primeru odpoklica vozila, se ne more registrirati oziroma podaljšati veljavnost prometnega dovoljenja." Tudi zato je Slovenija sicer vzpostavila bazo obveščanja - ki pa žal ni enostavno, predvsem pa ni javno dostopna! Na to je pristojno ministrstvo opozorila OZS, pa tudi Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS). V Sloveniji ni mogoče na enem mestu dostopati do vseh vpoklicev s področja avtomobilizma! Tako ni ogrožena le uspešnost obveščanja lastnikov ogroženih vozil ampak država dopušča tudi neenakost med avtoservisi - saj do podatkov težje dostopajo tudi neodvisni serviserji, ki mnogo napak lahko odpravijo tudi v okviru rednih servisev. Država tako posledično povzroča tudi večje stroške potrošnikom.
Več na: www.zurnal24.si/avto