Nasveti sekcije in osnutek poziva zavarovalnicam
Če na kratko spomnimo, sekcija svojim članom pri urejanju odnosov z zavarovalnicami svetuje, da pri pripravi svojega cenika prepoznajo, ovrednotijo in vključijo res vse stroške, ki vplivajo na ceno njihove delovne ure in jo s programom Kalkulator cen, ki je na spletni strani sekcije, tudi pravilno izračunajo. Rezultati kalkulacije so osnova za izdelavo cenika, ki je skupaj z opisom opremljenosti delavnice in strokovnosti kadra najboljši argument za pogovore o pogojih sodelovanja z zavarovalnicami.
Sekcija je za svoje člane pripravila osnutek dokumenta za zavarovalnice Poziv k izboljšanju pogodbenih pogojev, s katerim lahko sprožijo pogovore o spremembi pogojev. Iz poziva je že takoj jasno, da ima avtoserviser obrtno dovoljenje in oblikovan cenik, kar sta vstopna pogoja za resna pogajanja, v nadaljevanju pa dokument vsebuje tudi vrsto postavk, ki vplivajo na ceno delovne ure in jih je potrebno pri pogajanjih upoštevati.
Sodelovanje avtoserviserjev z zavarovalnicami je individualni pogodbeni odnos, ki ga lahko spreminjata le pogodbena partnerja. Poudariti pa velja, da so tisti, ki priporočila sekcije upoštevajo in imajo z zavarovalnicami aktiven odnos, hkrati tudi bolj uspešni pri doseganju ugodnejših pogojev.
Regijska srečanja avtokleparjev in avtoličarjev
Na srečanjih sekcija članom podrobno predstavlja rezultate dogovorov z zavarovalnicami in vsebino pogajanj, ki jih morajo avtoserviserji za oblikovanje korektnih cen delovne ure z njimi opraviti. Do sedaj so regijska srečanja potekala že v Primorsko-Goriški, Savinjski, Podravski in Pomurski regiji. Aktivnosti sekcije je uvodoma predstavil Miran Andrejek, predsednik Sekcije avtoserviserjev pri OZS, v nadaljevanju pa so besedo prevzeli člani in predstavnikom zavarovalnic sami predstavili svoj vidik problematike sodelovanja.
Ključna točka razprav je cena delovne ure v avtoservisni delavnici, saj z njimi, kljub spremembam, ki so jih zavarovalnice že izvedle, avtoserviserji še vedno ne morejo biti zadovoljni. Spremembe cen namreč ne dosegajo pokrivanja stroškov številnih aktivnosti, ki so jih zavarovalnice prenesle na avtoserviserje, vse skupaj namreč močno vpliva na izkoriščenost delovnega časa, kjer med avtoserviserji in zavarovalnicami še vedno prihaja do večjih razhajanj.
Srečanja so tudi neprecenljiva priložnost za mreženje in odpravljanje morebitnih preprek v komunikaciji, saj razprava poteka neposredno s predstavniki zavarovalnic, s katerimi lahko avtoserviserji navežejo osebne stike za pogajanja v prihodnje. Svoj pogled na sodelovanje pa podajo tudi predstavniki zavarovalnic, ki odgovarjajo na konkretna vprašanja avtokleparjev in avtoličarjev.
Predstavniki Sekcije avtoserviserjev pri OZS na regijskih srečanjih spoznavajo vrsto novih argumentov svojih članov, ki jim bodo v veliko pomoč pri oblikovanju nadaljnjih pogovorov z zavarovalnicami. Te bo sekcija intenzivno nadaljevala tudi v prihodnje in hkrati še naprej spodbuja svoje člane k aktivni vlogi pri reševanju vseh izzivov v stroki, saj le aktivna vloga vseh vpletenih vodi k uspešnemu razvoju avtoservisne dejavnosti v Sloveniji.
A.Š.